دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
میثم صابریون

حوزه / صابریون گفت: مردم برای ارائه گزارشات می‌توانند با نصب نرم افزار «سو» در تلفن همراه خود، گزارشات، کم‌کاری‌ها و یا ترک فعل مدیران را گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، میثم صابریون دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان همدان امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران، با بیان اینکه از اول تا هشتم محرم به عنوان هفته احیاء امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر و شعار نهضت حسینی و گفتمان زینبی نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این ایام با هدف ترویج این فریضه الهی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در سطح استان همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: به همین منظور در هفته امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، ۶۵ عنوان برنامه در استان همدان با موضوع ترویج و تبیین این فریضه الهی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان همدان، خاطرنشان کرد: روزهای این هفته با عنوان خانواده پایدار، جوانی جمعیت، نظارت همگانی، صیانت از حقوق عامه، فساد ستیزی، مردم محوری، قانونگرایی و آگاهی بخشی نامگذاری شده است.

وی به تشریح دیگر برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: عطرافشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدا با حضور مسئولان، دیدار با علمای استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، نشست با مداحان و مبلغین شاخص با حضور رئیس ستاد استان، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، هم‌اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون موضوع امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، حضور دبیر و معاونین ستاد در صدا و سیمای استان از جمله برنامه‌های ستاد در هفته احیاء می‌باشد.

صابریون، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه، یادآور شد: سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سراسر استان همدان منادیان امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خواهند بود.

وی با بیان اینکه میز خدمت نیز در محل نماز جمعه‌های استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: نشست تشکل‌های عفاف و حجاب با عنوان بانوان زینبی، برپایی نمایشگاه جواهرانه با محوریت رونمایی از پوشاک ایرانی اسلامی به مدت ۸ روز، برگزاری یادواره شهید زینب کمایی و معرفی کتاب "من میترا نیستم" با هدف تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برنامه ریزی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان، یادآور شد: همچنین در پایان این هفته، ساختمان ستاد امربه معروف و نهی‌ازمنکر در استان و در شهرستان‌های درگزین، کبودرآهنگ، اسدآباد و ملایر افتتاح خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه از اهداف این ستاد، مردمی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه است، گفت: رویکرد موجود بر اساس اصل هشتم قانون اساسی و حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر است که بخش دوم آن، مسئله امر به معروف و نهی از منکر مردم بر مسئولین یا همان گشت ارشاد مدیران و پاسخگویی مدیران بنابر تکالیفی که قانون‌گذار در قانون حمایت گذاشته است، می‌باشد.

صابریون با بیان اینکه با آموزش، مطالبه‌گری و فرهنگسازی و حمایت از آمران به معروف این اهداف تحقق پیدا می‌کند، ابراز کرد: در زمینه گشت ارشاد مسئولان در سال گذشته ۱۵ مدیر به این اداره در موضوعات مختلف دعوت شدند.

وی ادامه داد: به طور مثال در مسئله آب همدان مدیرانی که ترک فعل داشتند به ستاد امر به معروف احضار و در ماه مبارک رمضان نیز دو مدیر استان که ترک فعل داشتند به مجموعه دادستانی ارجاع شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان، با اشاره به اینکه سامانه ارتباطی «سو» راه ارتباطی بین مردم و امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: مردم برای ارائه گزارشات می‌توانند با نصب نرم افزار «سو» در تلفن همراه خود، گزارشات، کم‌کاری‌ها و یا ترک فعل مدیران را گزارش دهند.

وی با تأکید بر اینکه ستاد امر به معروف نقش بازرسی و حراست از دستگاه‌ها را ندارد، یادآور شد: این ستاد وظیفه واسطه گری را بر عهده دارد و گزارشات مردمی را به مراجع ارسال و ارائه می‌دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha